Haber

Deprem Sonrası Göç Eden Çocuklara Nasıl Yaklaşılır?

Deprem gibi doğal afetler, topluluklarda büyük aksamalara neden olarak yerinden edilmeye ve göçe yol açabilir. Bir depremden sonra yerinden edilen çocuklar, dil engelleri, kültürel farklılıklar ve afetle ilgili travma gibi bir dizi zorlukla karşı karşıya kalabilir. Sonuç olarak, çocuklarla çalışan kişilerin onlara duyarlılık ve empati ile yaklaşması ve onların esenliğini destekleyecek adımlar atması değerlidir.

1. Sağlık ihtiyaçlarını belirleyin ve ele alın:

Bir beyin sarsıntısından sonra göç eden çocukların, depremle ilgili yaralanmalar veya hastalıklar gibi ele alınması gereken sağlık ihtiyaçları olabilir. Rastgele bir sağlık ihtiyacı belirlemek ve gerektiğinde tıbbi bakıma erişim sağlamak değerlidir. Ek olarak, temel hijyen malzemelerine erişim sağlamak ve hastalığın yayılmasını önlemek için iyi sağlık uygulamalarını teşvik etmek değerlidir.

2. Depremi yaşamamış çocuklarınızı göç edeceklere hazırlayın:

Sık sık zorbalıktan bahsettiğimiz bu günlerde çocuklarınızı hazırlayın. Okullarına gelen çocuklarla ilgili (lehçe, kültürel farklılıklar) meraklarını uyandırın. Hepsinin aslında kendi evleri olduğunu, afet sonucu evlerinin hasar gördüğünü, yanlarına yaklaşırken bazı yüksek seslerden korkabileceklerini, konuşmak istemedikleri zaman onları zorlamamaları gerektiğini anlatın. kendilerini imanda hissettirmeleri yeterli olabilir.

3. Bir inanç ve sıcaklık ortamı yaratın:

Deprem gibi travmatik bir olay yaşayan çocukların yeni çevrelerinde kendilerine güvenmeleri gerekir. Sıcak, arkadaş canlısı ve öğrenme alanı sağlayın ve çocukları yeni ortamın kuralları ve beklentileri konusunda bilinçlendirin.

4. Kültürel açıdan duyarlı olun:

Beyin sarsıntısı geçirdikten sonra göç eden çocuklar farklı kültürel geçmişlerden gelebilir. Kültürel farklılıkların farkında olmak, onların inanç ve geleneklerine saygı duymak değerlidir.

5. Oyun ve sosyalleşme için fırsatlar sağlayın:

Oyun, çocukların deneyimlerini işlemeleri ve kendilerini ifade etmeleri için değerli bir yoldur. Çocuklara spor, oyun, sanat ve zanaat gibi keyif aldıkları etkinliklerle meşgul olmaları için fırsatlar sağlayın. Ayrıca, onları diğer çocuklarla etkileşime girmeye ve yeni arkadaşlıklar kurmaya teşvik edin.

6. Duygusal destek sunun:

Travmatik bir olay yaşayan çocuklar, korku, korku ve endişe gibi bir dizi duyguyla uğraşıyor olabilir. Duygusal destek sağlamak ve çocukların duygularını ifade edebilecekleri sadık bir alan yaratmak değerlidir. Çocukları deneyimleri hakkında konuşmaya teşvik edin ve onlara duygularını yönetmeleri için araçlar ve kaynaklar sağlayın.

7. Ebeveynler ve bakıcılarla çalışın:

Ebeveynler ve bakıcılar, beyin sarsıntısı geçirdikten sonra göç eden çocukları desteklemede hayati bir rol oynamaktadır. İhtiyaçlarını anlamak ve çocuklarının esenliğini desteklemek için onlara kaynak sağlamak için çocuklarıyla birlikte çalışmak değerlidir. Ebeveynleri ve bakıcıları öğrenme sürecine dahil edin ve diğer ebeveynler ve bakıcılarla iletişim kurma fırsatları sağlayın.

8. Travmaya dayalı yaklaşımları kullanın:

Deprem gibi travmatik bir olay yaşayan çocuklar, yaşadıklarını işlemekte zorlanabilirler. Bir güvenlik ve öngörülebilirlik duygusu yaratmak, seçenekler sunmak ve çocukları kendi yaşamları hakkında karar vermeleri için güçlendirmek için travmaya dayalı yaklaşımları kullanmak değerlidir.

9. Bir eğitim üssü sağlayın:

Deprem sonrası göç eden çocukların eğitiminde aksamalar olabilir. Ya da derslerine odaklanmakta zorlanabilirler. Kaçırdıkları dersleri yakalamalarına yardımcı olacak ve uygun düzeyde öğrenmelerini sağlayacak bir eğitim altyapısı sağlamak değerlidir. Bu, ekstra özel ders vermeyi, telafi dersleri vermeyi veya yaşlarına ve seviyelerine uygun eğitim materyalleri sağlamayı içerebilir.

10. Aile katılımı için fırsatlar sağlayın:

Aileler, deprem sonrası göç eden çocukların desteklenmesinde kritik bir rol oynamaktadır. Aile geceleri veya veli-öğretmen konferansları gibi aile katılımı için fırsatlar sağlamak değerlidir. Bu, ebeveynlerin ve bakıcıların öğrenme sürecine daha bağlı hissetmelerine yardımcı olabilir ve ayrıca çocuklarının eğitimini nasıl destekleyeceklerini anlamalarına yardımcı olabilir.

11. Esnekliği teşvik edin:

Esneklik, değişime uyum sağlama ve zorlukların üstesinden gelme yeteneğidir. Beyin sarsıntısı geçirdikten sonra göç eden çocuklar değerli zorluklarla karşılaşabilirler ama aynı zamanda inanılmaz derecede dirençli olma potansiyeline de sahiptirler. Çocukları başa çıkma becerilerini geliştirmeye ve güçlü yanlarına ve yeteneklerine odaklanmaya teşvik edin. Ek olarak, başkalarıyla bağlantı kurmalarına ve sıkıntı zamanlarında bir güç kaynağı olabilecek bir topluluk duygusuna yardımcı olun.

12. Akran deneyimi olan çocukları akran desteğine teşvik edin:

Beyin sarsıntısı geçirdikten sonra göç eden çocuklar, benzer deneyimler yaşamış akranlarıyla temas kurmaktan fayda görebilir. Takviye kümelerini, mentorluk programlarını veya çocukların birbirleriyle bağlantı kurmaları için diğer fırsatları kolaylaştırarak akran takviyesini teşvik edin.

13. Yaşa uygun yaklaşımları kullanın:

Farklı yaşlardaki çocukların farklı ihtiyaçları ve anlayış seviyeleri vardır. Deprem sonrası göç etmiş çocuklarla çalışırken yaşa uygun yaklaşımları kullanmak değerlidir. Daha küçük çocuklar daha somut, uygulamalı etkinliklere ihtiyaç duyabilirken, daha büyük çocuklar daha ileri düzey öğrenme ve problem çözme görevlerinden yararlanabilir.

instagram

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu