Teknoloji

Elektrikli otomobilde Asya rüzgarı

Küresel ısınma ve çevre kirliliği nedeniyle son yıllarda konvansiyonel araçların yerine elektrikli araçların kullanımı önemli ölçüde artarken, bu dönüşüm küresel pazarda da değişiklikler yaratıyor.

Uzun süredir küresel otomotiv sektörüne yön veren Batılı şirketlerin geleceği sorgulanırken, Asya’nın yükselen şirketleri nedeniyle yeni jeopolitik zorluklar da gündeme geliyor.

Çin, küresel elektrikli araç ve modül üretiminde küresel merkez haline gelirken, Çinli şirketler de yaklaşık 1,4 milyar nüfusa sahip iç pazara yönelik üretimlerinin yanı sıra ihracatlarını da artırarak sektöre yeniden yön veriyor.

DÜNYANIN EN BÜYÜK ELEKTRİKLİ ARAÇ PAZARI

Elektrikli araç sektörü, Çin’deki kapsamlı ekonomik planlama sayesinde son 15 yılda önemli atılımlar gerçekleştirdi.

Çin, elektrikli araç fiyatlarını düşük tutan, dış pazarlarda rekabet avantajı sağlayan ve yabancı araçların ülkeye erişimini sınırlayan değerli sübvansiyonlar sağlıyor.

Çinli markaların elektrikli araçları dünyanın farklı bölgelerinde hızla pazar lideri konumuna yükselirken, ülkenin nadir toprak elementleri ve diğer değerli bileşenlere erişimi, ithal bileşen ve hammaddelere bağımlı olan devletlere göre maliyet avantajı sağlıyor.

Uluslararası Enerji Ajansı’nın (IEA) hazırladığı rapora göre, geçen yıl küresel elektrikli araç satışlarının yüzde 60’ı Çin’de gerçekleşirken, dünyadaki elektrikli araçların yarısından fazlası Çin’de bulunuyor.

Dünya Ekonomik Forumu’nun verilerine göre Çin’de 2022 yılında 6,1 milyon elektrikli araç satılırken, satışlarda bir önceki yıla göre yüzde 82 artış yaşandı. Çinli üreticiler bu yılın 8 ayında 4,4 milyon araç satışı gerçekleştirirken, yıl sonunda toplam satışların geçen yılın satışlarını aşması bekleniyor.

MARKALARIN ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR

2022 yılı itibarıyla dünyada yüzde 15, Çin’de ise yüzde 30 pazar payına sahip olan BYD, hem Çin’in hem de dünyanın en büyük elektrikli araç üreticilerinden biri olarak öne çıkıyor.

Adınız “Hayallerinizi İnşa Edin”Adını (Hayallerini İnşa Et) ifadesinin baş harflerinden alan BYD’nin yatırımcıları arasında dünyanın tanınmış iş adamlarından Amerikalı Warren Buffett da yer alıyor ve şirket, ABD’li üretici Tesla’nın küresel anlamda en büyük rakibi olarak görülüyor.

2014 yılında kurulan Nio markası, ürettiği premium elektrikli araçlarla tanınıyor. Dünyanın en büyük otomobil şirketlerinden biri olan Geely’nin sahibi olduğu Zeekr’in gelecekte değerli bir pazar payı elde etmesi bekleniyor.

Çin’in elektrikli araç kategorisinde öne çıkan diğer markalar arasında Xpeng Motors ve Li Auto yer alıyor.

2018 yılında Tesla, Çinli bir ortak olmadan Çin’de otomobil üretmesine izin verilen ilk yabancı üretici oldu ve Çin’deki bir otomobil fabrikasının yüzde 100’üne sahip olan tek yabancı şirket oldu.

Böylece Tesla hem Çin pazarında hem de Çin’den yapılan ihracatta değerli bir konuma ulaştı.

Tesla’nın Çin’deki satışları 2022’de bir önceki yıla göre yüzde 37,1 artarak 439 bin araca ulaşırken, şirketin Çin’den ihracatı bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artarak yaklaşık yüzde 24 artış gösterdi. 92 bin araç.

JAPONYA ABD VE ÇİN’İN ARDINDA

Toyota, Nissan ve Honda gibi dünyaca ünlü Japon otomobil üreticileri, başta BYD ve Tesla olmak üzere elektrikli araçlara yönelik küresel rekabette geride kaldı.

Japon şirketlerinin küresel elektrikli araç pazarında geri kalmalarının en önemli nedenleri, yatırımlarını öncelikle hibrit teknolojisinin geliştirilmesine ayırmaları ve diğer ülkelerin sağladığı devlet destekleridir.

Öte yandan Toyota gibi şirketler hala nikel metal hidrit pilleri (NiMH) kullanırken, Çinli ve ABD’li şirketler uzun menzilli elektrikli araçların geliştirilmesi için hayati önem taşıyan lityum iyon pil teknolojisine yoğun yatırım yapıyor.

Hibrit araçlara yapılan yatırımlar ve şarj istasyonu altyapısının sınırlı olması gibi nedenler, elektrikli araçlara talebin hızla arttığı Çin ve ABD gibi pazarlara kıyasla Japon şirketlerinin bu dönüşümü benimsemesini de geciktirdi.

Ancak uzmanlar, Japon otomobil şirketlerinin artık elektrikli araç pazarının değerinin farkına vardığına dikkat çekiyor.

Toyota, tamamen elektrikli araçlardan oluşan birçok modeli piyasaya sürmeyi planladığını açıklarken Honda, elektrikli araç geliştirmek için ABD’li General Motors ile iş birliği yapacağını duyurdu.

HİNDİSTAN ÜRETİMİNİ ARTIRMAK İSTİYOR

Hükümet, Nisan 2023 itibarıyla dünyanın en kalabalık ülkesi Çin’i geride bırakan Hindistan’da, elektrikli araç segmentinde üretim merkezi olmayı hedefliyor.

“Hindistan’da yap”Girişimi kapsamında ülkede elektrikli araçların yüzde 100 yerli üretiminin olmasını hedefleyen Hindistan hükümeti, şu anda elektrikli araç departmanının başlangıç ​​aşamasında.

Hindistan’da elektrikli araç pazarının 2030 yılına kadar 17 milyon adede ulaşması hedeflenirken, geçen yıl elektrikli araç satışları 1 milyon seviyesinde gerçekleşti.

Ülkenin tanınmış otomobil üreticilerinden Tata Motors, yaklaşık yüzde 70 ile Hindistan elektrikli araç pazarında en yüksek paya sahip şirket olarak öne çıkıyor.

kemaliye-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort